• Vasaloppsrodden blev en succé

När startskottet gick i Vasaloppet söndagen den 4 mars 2024 så startade Vasaloppsrodden i Stockholms Roddförenings båthall. 5 lag deltog och varje lag hade 3-4 deltagare som turades om att hålla roddmaskinen igång fram tills dess att förste skidåkaren kom i mål. Tillsammans rodde de totalt 234 153 kilometer. Här är resultatet: 1:a Plats 56994km. Team Hasavina med Viveka, Sara, Hampus och Noel. 2:a Plats 55816km. The Chilies med Christina, Gian och Jeremy. 3:e Plats 44341km. Juniorteam Alpha med Gustaf, Hjalmar och Maximilian. 4:e Plats 24298km. Juniorteam The Americans med Hugo, Zikai och JohnJohn Laget startade klockan 10:00, 2 timmar efter de andra. 5:e Plats 52704km. The Four Seasons med Lena, Edith, Ola och Frank. Under loppet fanns funktionärer på plats samt medlemmar och släktingar som gjorde sitt bästa för att peppa våra starka roddare. 5:e Plats 52704km (Någon måste vara sist): The Four Seasons med Lena, Edith, Ola och Frank. Stockholms Roddförening 6 mar 0kommentarer
  • SRF Challenge 10 februari - Startlista och Länk

Var med och tävla om 3500 kronor. Stockholms Roddförening kommer den 10 februari att anordna SRF Challenge, en roddmaskinstävling med prispengar på distansen 804m! Tävlingen kommer att utgå från SRF:s båthus på Djurgården i Stockholm, men det går även bra att delta från valfri plats med internetuppkoppling. Klicka här för att se resultatlistan Klicka här för att se startlistan Vill du följa loppen kan du göra det på denna länk Tävlingsinformation Tävlingen är öppen för alla, tävlingslicens är inte ett krav. Tävlingen kommer att utgå från SRF:s båthus på Djurgården i Stockholm (Lidovägen 22) där de som önskar kommer kunna delta i mån av plats, men det går även bra att delta från valfri plats med internetuppkoppling. Tävlingen kommer genomföras på concept2s onlineplattform ”ErgRace Online”, detta innebär att du som deltar behöver ha tillgång till: En Concept 2 roddmaskin med PM5-skärm med senaste programvaran. En telefon eller surfplatta med ErgRace-appen. Internetuppkoppling I loppet SRF Challenge delas det ut prispengar till de tre högst placerade. Anmälan Sista dag för anmälan är den 4 februari och startlistor publicera den 7 februari. Läs mer i inbjudan. Stockholms Roddförening 9 feb 0kommentarer
  • Vasaloppsrodden 2024

Välkommen till en av årets stora utmaningar! Från Sälen till Mora på roddmaskin. När startskottet för Vasaloppet avlossas i Sälen söndagen den 3 mars kl 08.00 börjar vi också ro i fäders spår (fast i vår båthall). Loppet varar ca 4 timmar. Tiden vi ror beror på hur snabbt vinnaren i Vasaloppet åker skidor. Vi följer allt på vår storbildskärm. Läs mer om evenemanget och hur du anmäler ditt lag här Stockholms Roddförening 7 feb 0kommentarer
  • SRF återöppnar skridskobanan från 1882

Tillsammans med Stockholms Allmänna Skridskoklubb firar vi 142 år sedan vi öppnade skridskobanan vid båthuset för första gången. Med (förhoppningsvis) fin is, grillad korv och varm choklad välkomnar vi dig lördagen den 17/2 klockan 12.00-14.00! Se mer information om evenemanget i inbjudan här OBS! Om isen bedöms att vara för osäker att åka på kan vi istället glädjas av varandras sällskap, tar en titt på föreningen och njuter av gratis varmkorv, såväl animalisk som vegetarisk. Välkomna! Stockholms Roddförening 7 feb
  • Nya klubbkläder

Uppdatering april 2024: Alla som har beställt klubbkläder har fått en information om att leveransen är försenad. Om du är i behov av tävlingskläder, kontakta ordförande. Nu finns det möjlighet att köpa nya klubbkläder. Vi testar en ny kollektion och kläderna ska beställas senast den 14 januari. Du når vårt utbudet via den här länken Använd lösenord SR_1880 Se mer information här Stockholms Roddförening 5 jan
  • Visa fler nyheter